Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Oct 1, 2014

Hantu Mickey!


Rabu minggu lepas aku bercerita tentang lawan kepada tahi.
Ahad seterusnya aku buat review buku yang ambil masa tiga bulan untuk dihabiskan.
Kali ini,
aku akan bercerita tentang baju...












Sebenarnya aku sendiri pun tak sedar majoriti baju aku adalah berwarna hitam.
Bila aku nampak menarik, aku ada duit, aku beli.
Tak pula aku kira kuota baju hitam ada berapa, baju kuning ada berapa...

Bila belek almari,
aku sedar baju yang paling aku kurang adalah yang berwarna kuning.
Sebenarnya,
aku rasa baju kuning tak menaikkan warna kulit aku.
(lol, gaya ayat macam model. Perasan sungguh!)

Mungkin lepas ni aku perlu beli baju warna lain selain hitam.
But I'll never buy pink.
Tak masuk langsung dengan aku...Heheheh

Jap!
Before you judge,
let me be clear that baju Disney Halloween tu hanya ada muka hantu Mickey je.
Tak ada perkataan lain yang melambangkan aku sambut Halloween.
Dan aku memang tak bawa baju macam tu ke dalam solat.
Aku tahu itu baju Halloween pun sebab aku google.

...tapi hantu Mickey tu cute!

Hehehe!

post-scriptum:
So,
apa baju kegemaran kalian?




.


32 comments:

  1. mohon trade in baju miki hantu tu dengan baju "I Love Malacca" saya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. @nazha anua
      Hahaha...adakah baju I Love Malacca anda juga glow in the dark?

      Delete
  2. ahaa... aku pun banyak shirt dan baju2 lain warna hitam, dan ada juga shirt hitam glow in the dark (picture ikan2 di pulau tioman hahaa)... normal la tu kot? ;3

    ...skeleton in the closet, yes everybody has one (or more), LoL X3

    p/s: aku bakal anjurkan contest ke-2 kat blog, hadiah dia t-shirt eksklusif kepada 3 org pemenang (masing2 pemenang boleh pilih antara 3 colors - hitam/putih/kelabu, mengikut saiz masing2 nanti)... join la nnt eh~ X3

    ReplyDelete
    Replies
    1. @plain83
      Aku sendiri pon tak sedar aku byk baju hitam...mgkin warna2 lain tak menarik perhatian kot...

      p/s: InsyaAllah aku akan join! Kalau menang aku nak baju hitam jugak...hehehe

      Delete
  3. sama la. aku pun bnyk warna hitam. kalau beli warna lain pun mesti wajib ada kombinasi dgn warna hitam.
    warna pink dah lama aku haramkan drpd beli. pernah silap beli warna pink (kes pencahayaan lampu kedai) pakai sekali dh kena bahan. terus masuk baju tu dlm muzium

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama gak la dgn aku. Pernah terpakai baju very light red, pastu kena 'tegur' dgn ofismet sbb dorg igtkan pakai kaler pink. Terus aku sedekah kat org lain.

      Delete
    2. @Keri Ikhwan
      @Haryz Khairuddin
      Dlm kes aku lain sikit,
      masa beli satu baju ni warna dia merah penang, tapi lepas beberapa kali basuh, warna turun terus jadi warna pink.
      Sekarang baju tu aku buat tidur.
      hahaha #jambu

      Delete
  4. sama la. aku pun bnyk warna hitam. kalau beli warna lain pun mesti wajib ada kombinasi dgn warna hitam.
    warna pink dah lama aku haramkan drpd beli. pernah silap beli warna pink (kes pencahayaan lampu kedai) pakai sekali dh kena bahan. terus masuk baju tu dlm muzium

    ReplyDelete
  5. Dulu time study suka gak pakai hitam.. sebab x cepat nampak kotor. tapi bila dah kerja ni kena tukar ke color cerah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Haryz Khairuddin
      Masa study dulu aku skema...
      Pakai kemeja je manjang...hahaha

      Delete
  6. Aku punya t-shirt lengan pendek banyak kaler hitam dan kelabu. Kalau yang warna putih tu biasanya baju kenang-kenangan beli masa vacation. Kaler lain? hrmm.. tak banyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @~* chirpy_chummy *~
      Walaupun aku suka tshirt putih, tapi tshirt putih ni payah nak jaga...
      Senang kotor. Hayat pon tak lama. Baju pakai dua tiga kali dah jadi warna kuning-kuning dah...

      Delete
  7. Banyak baju merah..but most of the time ulang pakai baju yg sama..pakai suka hati sampai satu tahap pernah pakai baju merah seluar hijau kasut crocs biru n tudung biru..tak pernah peduli pun asalkan pakai baju yg decent enough kalau tetiba kena panggil dgn prof takdelah rasa segan..but then tak pernah segan pun sebenarnya, sbb bukan tak pakai baju punnn kannn hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. @mashy_entah
      Waahhh...bagusnya ko...
      Jarang orang pompuan amik tak peduli dgn pemakaian diorg...
      Kira rare laa ni...heheheh

      Delete
    2. compliments taken. memang pun, keluar jalan pakai mcm ni sampai kawan perempuan lain yg malu hehe

      Delete
    3. @mashy_entah
      Aku rasa kalau tetiba kau dressing power punya, sure semua org terlopong dan terkejut.
      Sure akan bg impak dkat org ramai, kan?

      Delete
    4. Masalahnya aku malas. Pakai baju sebab keperluan bukan kehendak..cewahhh!!

      Delete
    5. @mashy_entah
      Oit, jangan laa malas2...tak baik tau...heheh

      Delete
  8. jangan hang pulak yg jadik hantu sudah..
    memanglah hang kena blacklist warna pink tu, kalau dah laki pakai baju kaler pink, memang dah mcm lain spesies tu ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Gee Lion
      Hahaha...
      perangai pun sikit lg hantu aku ni...hehe
      Pink mmg no-no. Nanti kejenya asyik kena bahan je...hahaha

      Delete
  9. aku pun sama.. kebanyakkan baju aku adalah t-shirt kaler hitam.. aku pun dari dulu selalu in dengan hitam jer... koh koh koh

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Aujinz
      Majoriti mmg fikir baju hitam warna yg selamat kot...
      Macho plak tu...hahaha

      Delete
  10. Kahkahkah. Kelakar baq ang hantu mickey tu ;)

    Aku melambak tshirt hitam, tudung hitam, kasut hitam, sampai semua orang tegur. Aku peduli apa. Haha. Hitam smart kot. Kan? Baik ko iyekan. Haha.

    Aku pun tak suka pink sebab aku tau kalau aku pakai pink kang mesti member aku bahan aku. Dorang dah cakap awal2 so memang tak la kan nak beli baju kaler pink.

    Kadang tu aku dah nak capai kaler selain hitam tapi atlast aku still ambik hitam.

    Cuba ko bayang kek coklat kaler kuning. Tak best kan. Haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Hikayat Seorang Budak
      Peerrgghhh!!!
      Kalau semua hitam kang orang tuduh gothic plak...hehehe
      Tp mmg betul, takkan air strawberry nak letak warna hijau, kan?

      Delete
  11. Aku pun minat baju tshirt hitam tu.. xkisah ap2 gambar kt t-shirt asalkan jgn smpai xboleh bawa sembahyang atau gambar2 yg kurang sopan.. Aku igt semua lelaki mcm tu, tapi ada juga kawan aku ni kurang minat pakai tshirt hitam, katanya lebih suka berkemaja ataupun berbaju kolar polo tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Ibnu Ramli
      Aku ada kawan yg tak suka hitam secara tetiba...
      Jadi dia bg semua baju hitam dia free ke kawan2..Rugi sangat dia...

      Delete
  12. aku sendiri pon mmg byk tshirt kaler hitam. aku x minat kaler lain. pegang lah kaler2 lain tp last2 mesti aku akan rembat yg kaler itam tu jugak =P

    baju kurung je aku x boleh nak kaler hitam sesaje. kene gak pelbagaikan kaler.. tapi aku dah mula suka pakai jubah. dan aku dah mula ada jubah kaler itam 3 pasang. pakailah dgn apa saja kaler tudng ataupun shawl memang sgtlah ohsem rasanya hahaha


    luv,
    ana-mizu.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. @anamizu
      Hai ana,
      ada kawan aku berangan nak buat baju kahwin dan temanya warna hitam...
      Walaupun idea dia best, tp rasanya agak faux pas dlm masyarakat kita...
      nanti org kata pelik, kan?

      Delete
  13. Bila aku check balik, rupanya aku tak banyak t-shirt. Yang ada sume dah tak muat dipakai. Baju lain banyak jer, tshirt jer tak cukup. Huhuhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Teena Tna
      Yg mana t-shirt tak pakai tapi still boleh guna tu, bagi laa kawan2 or adik beradik yg nak...
      Sayang ooo bila baju elok tak berusik dlm almari, kan?

      Delete
  14. Rain kata hitam itu menawan. Tapi pendapat sendiri kata, hitam boleh buat kita nampak kurus. HAHHAHA


    Baju glow in the dark? whoa mesti cool en baju tu?

    baju kegemaran? tadak. sayang semua baju secara sama rata. unless baju tu dah tak muat. HAHHHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. @nanadhoi
      Mak aih...zaman dulu kala punya iklan Rain kata hitam itu menawan pun ko ingat...hehehe

      Baju glow in the dark tu mmg cool..mcam tuan dia...hahaha

      Kalau tak muat, maka tak sayang ke? Kesian baju tu tau...hehhe

      Delete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License