Dear cErolian,

......

TERIMA KASIH!

Terima kasih kerana terus menyokong!

=======================

Jan 25, 2010

"Lelaki yang tengok wayang seorang nampak macam LOSER!!"

this is my forty-ninth...
..and I'm sorry..


Dalam Blogger Boy musim kedua episod 5,
si Kid n Budi ada ckap yang lelaki yang gi tgk wayang sorg2 nmpak mcam LOSER!
As a man, aku admit mende tuh, at least nk tgk wayang pon ajak arr teman sape2...
Paling busuk pon adik ke, jiran ke, hahaha...
BUT,
atas tuntutan kerja, aku terpaksa tengok wayang sorang2...


Monday 25 Jan,
The Mines Shopping Fair's TGV,
aku orang pertama yang masuk Panggung 1,
Panggung 1 panggung kecil, ada hanya 14 seat melintang dan A-H barisan kerusi..
Maka, ada 112 kerusi untuk panggung tersebut..
Kalau dikira dr hadapan, aku di kerusi 91,
tengah panggung...

Dengan popcorn dan air mineral,
mari kita TONTON...

Mcam biasa laa, 10 minit pertama hanyalah iklan dan preview filem-filem HOT akan datang...
Paling dinanti, IRON MAN 2..
Then, barulah start cerita,
dengan muka Robert Downey Jr muncul dulu,
setelah 15 minit cerita, barulah muncul tajuk...
SHERLOCK HOLMES.



Kalo tengok wayang sorg2 adalah LOSER,
tp pada sape yg tak tahu sapa SHERLOCK HOLMES,
dialah MAJOR LOSER.

Watak novel penyiasatan Sir Arthur Conan Doyle dibawa ke layar perak.
Bagi aku yang membaca novel dia, sangat laa lain dari ape yang aku fikirkan...
Holmes way too smart, Watson way too good looking...
Aku ingat (n tak salah) Watson sepatutnya seorang yang agak gemuk,
bercermin mata dan skema...
Tp Jude Law sangat tak macam tuh...
Aku sedar Mary memang wujud dalam novel tu,
Tp si Irene Adler aku tak ingat plak...
Ni musti ade novel dia yg aku tak abes bace lagi nih...




Cinematography superb..
Muzik kesan khas, fantastic..
Perkembangan plot, clear n da bomb..
da best part is the scene..
Sape yg mengantuk dalam wayang, bgtau aku sbb aku nak bedah badan dia wat eksperimen...
Hanya alien dr planet lain je yg boleh ngantuk dalam citer yg full of action camtuh...




RM 9 untuk cite nih??
SANGAT BERBALOI...
tambahan plak, sangat byk info yg aku dapat...

dan yg paling best,
hanya 17 org je dalam panggung...
3 set couple, 1 set friend-pair, 1 set of 6-pax friends and 3 set of loners (cam I)
sangat boleh berbaring dalam panggung tu tanpa risau sape2 terhidu bau kasut aku...




Dan for my own information,
aku terpesona dengan si cantik jelita Rachel McAdams yang main watak Irene Adler tuh...
Mungkin sbb aku suka gaya typical wanita Europe zaman revolusi,
n she's fit it very well...
sangat berbeza dari mase dia dalam citer Red Eye dulu..
She's HOT!! Kan?? Kan?? Kan??


Akhirnya, aku baru sedar...
Aku patut tonton ADNAN SEMPIT, bukan SHERLOCK HOLMES...
n after 1 month kt wayang, baru aku tgk this filem,
adakah aku sangat ketinggalan???

Mungkin betul kata Budi n Kid,
"Lelaki yang tengok wayang seorang nampak macam LOSER!!"
Mungkin aku memang LOSER kot...


9 comments:

  1. Erk.. Kalau pompuan caner plak? Loser tak? Huhu.. Ku slalu jek pi sorang bila nak tgk cite melayu.. Hoho.. Sbb geng2 sume tak minat cite org melayu.. Adehhhh.. Pape pn, ku layan jek.. Heehee..

    ReplyDelete
  2. Pompuan takpe, tak nmpak sgt...
    Laki je, agak nmpak pelik di situ..

    ReplyDelete
  3. aku x rase yg pg tgk wyg seorg adelah loser. tp betul ckp ko, ape laa slh nye ajak sesape. x meriah idup tgk wyg sensorg. xde sape nk share keterujaan tgk wyg tu.

    sile bedah aku. sebab aku rs sherlock holmes adelah AMAT BOSAN. 4 kali aku ajak kwn aku kuar dr cinema. 3 kali aku kejutkan die bgn dr tdo dlm cinema tu. n definitely x berbaloi rm20 utk tiket hari tu. tp nasib baik, being a girl, org byr kan tiket. haha

    ReplyDelete
  4. syura, aku tau knape ko bosan..
    sbb ko expect s'thing higher than that kot...
    mcam aku, aku bace novel dia adalah amat bosan sbb stail penulisan org lame yg agak klasik...
    but in this film, wow!!

    ReplyDelete
  5. Dua tiga hari nie ramai pulak yang cakap tengok wayang sengsorang .

    Ya ke loser ? Entah ! Ak buat masa nie cuma pergi tengok wayang sorang-sorang .

    ReplyDelete
  6. touyakaruma,
    bukan aku yg kate 'loser', tp itu yg budi n kid kata dalam blogger boy..

    ReplyDelete
  7. ku rilek je tngok sowang2
    hehe
    xde loser dalam diri pon

    ReplyDelete
  8. hik hik...
    joegrimjow,
    itu ape yg ade dgr dr citer blogger boy je..
    alaa, aku sndri pon slalu tgk wayang sorg2 gak kekadang tuh...
    hehehehe

    ReplyDelete
  9. hahaha...
    biler layan blog ko + dgn tgk kartun 'famous 5 : on the case' yg di translate kan dalam bahasa melayu.. jadi hampir sama lak gaya cakap dier.. uhuuhu (mood layan karton tgh malam.. klu x faham abaikan..) hiih~

    ReplyDelete

"It's not what you've got, it's what you do with it." - cEro, 2026

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Namaku cEro.... Kacak, tinggi, putih gebu, badan tegap, macho.. Kalau korang nampak orang yang memenuhi kriteria di atas, dia BUKAN AKU..
PENERBITAN:


Protected by Copyscape Online Plagiarism Check
Creative Commons License